Dostępność

Edentika Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, by zapewnić dostępność cyfrową swojej strony internetowej na jak najwyższym poziomie.
W swoich staraniach opieramy się na zapisach Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz na powszechnie przyjętych standardach.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w większości zgodna z załącznikiem do Ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ze standardem WCAG 2.1.
Przygotowanie deklaracji i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniej aktualizacji deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.
Udogodnienia i ograniczenia
- Stosujemy zasady prostego języka.
- Strona jest przystosowana do obsługi na różnych rodzajach urządzeń (smartfony, tablety, większe ekrany).
- Strona jest przystosowana do obsługi za pomocą samej klawiatury i standardowych skrótów klawiszowych.
- Strona jest przystosowana do obsługi za pomocą czytników ekranowych.
- Na samej górze strony umieściliśmy pasek ustawień dostępności. Pasek został oznaczony symbolem niepełnosprawności.
- W kluczowych elementach strony zastosowaliśmy odpowiedni kontrast.
- Osoby słabiej widzące mogą zmienić kontrast strony na jeszcze wyższy (czarne tło, biały tekst, białe obramowania). By to zrobić, należy wybrać odpowiednią opcję na pasku dostępności.
- W kluczowych elementach strony zastosowaliśmy odpowiednią wielkość czcionki.
- Osoby słabiej widzące mogą zwiększyć czcionkę. By to zrobić, należy wybrać odpowiednią opcję na pasku dostępności.
- W kluczowych linkach zastosowaliśmy opisy (title).
- Linki oznaczyliśmy podkreśleniem, chyba że element można rozpoznać jako link poprzez jego treść (anchor text) lub umiejscowienie.
- W kluczowych grafikach zastosowaliśmy teksty alternatywne (alt).
- Pola formularza kontaktowego zostały czytelnie opisane.
- Elementy formularza kontaktowego mają obramowanie.
Odnotowaliśmy następujące ograniczenia:
- Moduły dostarczane przez partnerów zewnętrznych (Cookiebot, Google Maps) mogą cechować się niższą dostępnością.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszelkie problemy z dostępnością strony możesz zgłaszać mailowo (biuro@edentika.pl) lub telefonicznie (
W swoim zgłoszeniu podaj:
- imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony, na której został umieszczony element niedostępny cyfrowo,
- opis tego elementu lub zrzut ekranu z tym elementem,
- rodzaj urządzenia, na którym otwierana jest strona,
- aplikacja, za pomocą której otwierana jest strona,
- dokładny opis problemu.
Kiedy odpowiemy na Twoje zgłoszenie?
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeśli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym i podamy nowy termin. Nowy termin nie będzie dłuższy niż 1 miesiąc.
Rozwiązanie alternatywne
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić Ci dostępności treści wskazanej w zgłoszeniu, zaproponujemy Ci dostęp do tej treści w alternatywny sposób.
Skargi w sprawie dostępności
W razie niezadowolenia ze sposobu obsługi Twojego zgłoszenia, możesz złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich lub Rzecznika Praw Pacjenta.